Europa nediscriminatorie – Dublul standard, interzis!

Când mergi la cumpărături, vrei ca ceea ce pui în coş şi apoi pe masa copiilor tăi să fie de cea mai bună calitate.

Nu eşti mai prejos decât alţi cetăţeni europeni şi eşti îndreptăţit să ai acces la produse şi servicii la aceleaşi standarde cu cele aplicate în alte state membre ale UE.

Va fi obligaţia noastră să-ţi apărăm acest drept.

Chiar dacă Piața Unică a UE are cele mai stricte reguli privind protecția consumatorilor, cazurile recente privind siguranța alimentelor și produselor au demonstrat că regulile pot fi încălcate.

Cu toate că încă din anul 2005 Parlamentul European și Consiliul au adoptat Directiva 2005/29 / CE privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor față de consumatori pe piața interna numeroase studii efectuate în Europa,

dar mai ales constatări ale cetățenilor au relevat faptul că ingrediente de calitate inferioară au fost utilizate în produsele ambalate de mărcile globale și vândute în Europa de Est. Cele mai mari diferențe se regăsesc în produsele comercializate în supermarketuri și hipermarketuri. Acest fapt are un impact direct asupra sănătății cetățenilor.

Europarlamentarii ALDE consideră important ca cetățenii români să beneficieze de produse și servicii identice cu cele din întreaga UE și de aceea vor depune toate eforturile pentru a lua măsuri împotriva practicilor comerciale neloiale de vânzare a unor produse de calitate inferioară în România.

Vor avansa problema standardelor duble a calității produselor și alimentelor pe agenda politică a Parlamentului European și apoi a Comisiei Europene pentru ca măsuri regulatorii să fie adoptate în cel mai scurt timp;

Vor dezvolta, alături de ceilalți europarlamentari, o metodologie, un plan concret de acțiuni și modificări substanțiale la legislația națională și europeană în materie de siguranţă alimentară şi de protecţie a consumatorilor;

Vor depune toate eforturile politice și administrative pentru ca autoritățile naționale să primească puteri sporite pentru eliminarea practicilor neloiale;

Vor organiza frecvent dezbateri publice deopotrivă pentru informarea consumatorilor și responsabilizarea marilor jucători din industria produselor alimentare;

Vor ajuta la crearea unui cadru juridic care să permită consumatorilor să solicite compensați de la producători, în cazul în care vor sesiza nereguli sau diferențe de calitate a produselor.